tidigmorgon eller aldrig morgon??

I natt hade jag jätte svårt att sova, vaknade flera gånger, tittade på internet,läste. Jag vet av erfarnehet att huvudet blir hel tokig om jag inte få ett par timmars sömn, idag gick jag upp starx inna 7. Men mitt under natten då jag låg och tänkte, så kom jag på att skolan börjar ju runt 8 på morgonen = jag måste åka run 7.15/30. Då måste jag gå upp vid 6 tiden, omigood, hatar att stå upp så tidigt, jajaja bättre o göra det till en vanna. Well, we have to see how its end.
Såg på syster blogg att hon studerar, jag vill oxå att min skola börjar snart!! Eller i vilket fall få reda på vilka böcker som behövs köpas in :D
Skall nog till skolan imorgon o höra med dem,fröken R börjar gå halva dagar nu på tors-fre och efter det så är det hela dagar 8.45am-2.45pm, fröken T kommer sluta mån och onsdag 4.30pm, tisdag o torsdag 3.15 och fredagar 3, tror jag, så den madamen har långa dagar framför sig!
PÅ tal om igår var fröken R och jag på IKEA i Brooklyn, jag hade tittat ut att båten skulle gå kl 12, och fröken R var väldigt otålig så vi var på g redan 9.45am. kom till Pier 11 runt 10.30, många timmar kvar att slå ihjäl, tittade på båtar, helikoptrar osv. vid 11.15 började vi leta efter IKEA båten, de sa att den skulle komma in vid 11.30....but what happened around noon....no Boat as far as we can see!! 12.30pm kommer det en dam från NY watter taxi och förklarar för oss: The boat has change to fall schedule so its coming in around 2 pm.... jaha du, tackar så mycket tyckte jag, här har vi suttit från 10.30 o väntat, vad skall vi göra nu... hmm både jag och fröken R behöver toa och eftersom jag tycker att jag har spenderat mycket pengar på Starbucks så anser jag att jag kan gå på toa gratis hos dem (for the record), sedan jag kom tillbaka för 2 veckor sedan så har jag bara köpt 2st starbucks kaffe!!!
well, vi hittade en, efter lite letande (tur att de finns på nästan varje gata!) efer det bar det av till en glassbil, fröken R ville ha glass (is, som hon säger) vi hittade en, hon blev super glad och kladdig, pytt pytt.
Gick tillbaka till båten, som kom in ca 10 min efter att vi hade anlänt, fick köpt oss biljett. Jag var fortfarande lite sur, men kunde inte ta ut all ilska pga att fröken R var med.
Båt turen tog bara cq 10 min till IKEA..lång vänte tid på kort båt tur eller vad skall man säga?? Kom in, gick på toa igen. (som R sa; Anna, du spsriger för mycket på toa) hittar incheck för barn till lekrummet, kommer hämtar shoebox, skall börja och skriva in fröken R då de säger: shes to short to get inside, how old is she?? Nehe du, svarar jag, hon har varit inne många gånger, hon är 3½år, de svarar well okay, put her infront om the measurement station. Okay svara jag och säger till fröken R, nu sträcker du på dig så mycket du bara kan!! och var väl 1 cm över linjen!! HAHA tänkte jag, OH sorry, svarade de, she looks so small. Well done, sa jag till fröken R som hoppade in i lekrummet.
Strosade runt för mig själv på IKEA, ganska skönt, kom o hämtade fröken R vid 3 tiden så jag var hungrig gick och köpte oss mat, köttbullar och till desert cinderella kake som fröken R kallade det (prinsess tårta), vi hade kommit överens om att vi skulle dela den, så jag hjälpte henne först med hennes bit, sedan blev hon sur när hon hade ätit upp sin o jag hade min kvar o menade på att jag hade fått mer en henne...syster känner du igen dig??
Vi tog bussen och subway hem, var hemma vid 6pm, jag var helt slut och fröken R oxå!! hon höll på att somna på the subway.
Det var ung i ny igår med norska kyrkan, men jag hade ingen energi att åka igen.
Bilder kommer kanske ikväll
må gott
xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0