Action on Broadway

idag skall ni höra på maken....

nu har det hänt grejer här på brodan :D

Om vi summerar kardemumman av det hela så började det med att vi (tyra, regine och jag) hörde en smäll!! jag fattade direkt att det var ute på gatan så vi sprang till fönsteret och ser ett rök måln bolma upp lite längre bort. Efter en liten stund ser vi eld , så smäller det och så bolmar det ut rök, ca 2 gng.

Det står en flytt bil där de bolmade och de fick bråttom att flytta på sig och stoppade polis och allt, så ser jag nede vid entren att det rycker och så ser jag eld under ett av gatulocken, det kan ha varit till en gas gån eller ja, som sagt jag har inge aning om vad som finns under Manhattas gator,
Polis kommer, Bransbilar kommer, de spärrar av ett sådant lock och jag säger till barna,:- men det är ju fel lock, försöker signalera till barndmän, som inte har en chans att så elelr höra mig från 6 våningen och då.... ser jag eld igen och så kommer smällen med massa rök, det står en brand man ca 0.5 meter bort, som tur var klarade han sig helt oskad. Så då spärar de av rätt område, phu tänker jag nu har det rätt lock...
Eftre att brandmännen eller figherfiter som de kallas här, har spärrat av området så siprar det ut rök från locket.

Vi står säkert i 45 min och tittar på händelse förloppet, tyvärr vet jag inte vad felet eller hur olyckan har uppstått. Nu står det bara en stor el bil och de borar nede i hålet.
Jaja slut på det spännade livet på Manhattan

Som sagt Fånga dagen och lev livet

haha det glömde jag skriva... jag ringde turisten och frågade om de hade bättre utsikt en oss, de bor ju ändå på 9:e våningen... Turisten trodde ngt hade rasat hemma hos dem!! SÖTA!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan NY Girl.



Händer saker som vanligt där du är eld och dunder bixtar och stunder. Man kan ju tro du häxa är.

2009-03-09 @ 21:02:01
Postat av: mapa

Hallo Brodan NYC händer det inget mera?????

Här snöar det i allafall något

2009-03-22 @ 20:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0