dagen idag

självklart hade jag med kameran för att visa mitt äventyr idag, men den blev liggandes kvar längst ned i väskan. 
Idag har dagen beståt av att leta vinterskor... lyxit liv jag lever nu de sista veckorna, plus de kommande ;o) men allt har sin baksida, ha ha.

Ja idag tog jag subwayen till 225 gatan, det gick väldigt bra där, men de hade helt slut på vinterskor, så ja det blev lite andra små saker...fy..var det inte jag som skulle spara pengar?!!! ja väl, så blir det.
men jag strosade lite runt där på riverdale och måde allmänt bra av min shopping. där emot blev jag lite frustreard när jag skulle hem, subway'en fick inte ta upp passagerare på de stället jag hoppade av av ngn anlednig inte på någon av spåren, vet ej vad som hade hänt, så jag tog en buss, tänkte inte så mycket åp vad som stod innan 7, men det går förbi en M7 buss utanför vårat hus så jag tyckte det såg bra ut, fast alla andra hoppade av vid närmaste sub station, men inte jag jag fortsate och fortsatte, körde på Broadway inget fel med det tänkte jag, men sedan kom det massa gater som jag aldrig har hört talas om. jag tror jag var o yrade i Inwood, så jag hoppade av bussen och gick bara rakt ned utan karta, men kom  fram till att jag var någonstans i Washington Hights, hittade en subway stop ganska fort och åkte hem.

Hade spanat in ett par jätte fina sytövlar som e mer vinterskor, i en affär nära mig, men ack nej de fanns inte kvar. De kostar 120 dollar (ca 900sek) här och hemma kostar det över 1200 sek. jaja hittade ett par andra för ca 60 dollar så det får nog bli dem. 

ja det var dagen idag, 3.45 hämtade jag upp T och sedan hämtade vi upp R och gick på playdate hos R's kompis o när det var das för hemfärd ville inte R gå hem, så där var den lyx dagen slut!! 

NU tänkte jag gå ned och träna och inviga mina nya gympa dojer!! Men känner mig inte helt motiverad!

Klag, Klag...slut på Klag, du vet att de finns de som har det mycket, mycket värren en dig. ned o skaka på fläsket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0