over midnight

Ja vänner, de jag sist skulle berätta för er, var om min helg, kan ta en kort resumé och så kommer bilderna imorgon. Är ju ledig imorgon efter engelska, så det måste jag kunna få till med lite tålamod. Förra veckan i sig var bra, inte så mycket jobb, men när fredagen kom var det slut med lite jobb, helgen skulle bestå av massa jobb trodde jag. Fredagen började med att lämna the ladies till skolan, knalla upp till min egen skola, sedan under lektionen fick jag mail från en norsk/amerikansk familj om jag kunde komma till dem vid 5.30pm, skrev till K o frågade om de kom hem tidigt, nja sa hon det viste hon inte, men de skulle försöka. Strax innan 5pm var de hemma, då var det bara o hoppa i skor och jacka för mig och ta subway’en ned till 23th gatan, familjen F bor ju på 20th gatan och 10th AVE, det är ju rätt sida av stan ;) Det gick bra o passa de små, Mr & Mrs F kom hem runt 12am. Så jag hailed en taxi och åkte hem, var hemma på 10 min skönt att sova, för dagen efter trodde jag skulle bli hektiskt. Jag brunch’a först med syster, sedan gick jag ned till The Public Library som ligger på¨Amsterdam och 65 something. Var där 60 min, tog bussen till 20th gatan igen, det var det sämsta val jag kunde ha gjort på hela helgen, fastnade i trafiken och kom ett par min sen men det var np (no problem) ps ta alltid subway!! Fick samtidigt meddelande från musikproducent familjen att de skulle stanna hemma o fira Valentine hemma, skönt på ett sätt för mig, jag var redan trött innan, NP skriver jag. (haha lärde mig en ny förkortning!) På söndagen träffade vi Elle och var till vintage butik, måste checka de butikerna på Brooklyn sidan. Sedan var vi och käkade på BAR 89, I love that place. När jag kommer hem får jag samtal från musikproducent familjen som undrar om jag kan göra ett byte med dem, jag hade lovat att vara barnvakt hos dem på söndagen, men de hade vänner på besök som bodde på hotell och som behövde ha barnvakt, vet ej hur Mrs musikproducent hade tänkt innan, men allt löste sig till det bästa. Jag tog subway ned till 50th gatan och broadway, knallade över alla ave till Madison, hittar 455, som är ett hotell och inte vilket hotell som helst utan där Gossip avsnitten spelas in eller jag ibörjan i vilket fall, nu följer inte jag den serien slaviskt, utan bara av och till. Var barnvakt på hotellet från ca 7.15pm till 2am, då var jag slut kan jag lova… undrar bara vart jag har sålt nattugglan, hmm måste leta på ebay om jag lagt ut den där eller vad som hänt.. nu för tiden är jag trött redan vid 8 på kvällen :s lustiga grejer. Sedan hem för att sova, i måndags var jag ledig, skönt samt att jag har huset för mig själv, diplomaten med följe är på semester, just nu i skrivandet stund sover säker de små, men annars ligger de väl på stranden eller badar i havet/poolen. Men jag följde med turisten och hennes kid Central Park Zoo, jag fick ju guida som vanligt, turisten bara följer efter och tittar inte vart hon går…. Men hon e snäll hon turisten (ibland) ja på tal om turisten vi var ju på bio och såg Confession of a Shopaholic, uff vad besviken jag blev på den filmen, men men, det var super bra, men inte alls som jag hade föreställt mig efter böckerna. Jajaj Thats life, bara o leva med det, nej nu måste jag hitta nattkläder, tandborste och sedan kudden, turisten och jag har engelska imorgon som vanligt vid 10 och efter det skall jag fixa lite ärenden och sedan skriva klart min tredje assignment till eng och börja på den 4. Capre Diem vänner!!!

Kommentarer
Postat av: mapa

Du var snäll mot lilla syster vem ska ta hand om dig när du är old lady.

2009-02-18 @ 17:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0