seg med uppdateringar i helgen

ja det har det varit o lovade skriva om 17 maj på engelska, men det sket sig...hallå gott folk det är ju endå helg nu!! i fredags var jag som sagt med, malin, peter, maria, dave o elle på sothernwest hospitality eller vad de nu hette. sara o starski kom när vi var färdiga, kul o träffa alla igen, är ju inte super länge sedan vi sågs men ändå!

lördag bestod av frukost på 67th ST and 1st ave, där kom det massa norska människor, många som jag halv känner. men kul o prata med folk, tog mest hand om ungarna jag o försökte äta en frukost!!

vid kl 2 hjälpte jag till med asiktsmålnig och norska flagger i ansiten på barna, stressigt men super kul :D
efter det var det parad på gatan, med: Ja, Vi Elsker

Ja vi elsker dette landet.
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet,
med de tusen hjem.
Elsker, elsker det og tenker
på vår far og mor
og den saganatt som senker
drømmer på vår jord.
og den saganatt som senker ,
senker drømmer på vår jord.

Norske mann i hus og hytte,
takk din store Gud!
Landet vill han beskytte
skjønt det mørkt ut.
Allt hva fedrerne har kjempet,
mødrene har grett,
har den Herre stille lempet
då vi vant vår rett

Ja, vi elsker dette landet,
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet,
med de tusen hjem.
Og som fedrene har kamp har hevet
det av nød til seier,
også vi, når det krevet,
for dets fred slår leir



hip, hip, hip, hurra


när vi kom hem var jag egentligen ganska trött, men Helena hade frågat tidigare om jag vill följa med på fest , kände egentligen inte för det, men blev klar snabbt o blev på ganska gott humör. så vi åkte hem till Linnéa och hennes festman vi åkte med Tramway för de bor på  Roosebelt Island   jag som sagt då fick man ta tram'en över

image216

fick tyvärr inga egna bilder för det var mörkt o halv regnit! uff
men blev en lyckad kväll med gott sälskap!!

tack linnéa! :D


idag har jag o Helena varit på vårt söndags stamis café

you got mail    som vi alltid går varje söndag sedan ca 2 månader tillbaka, de börjar känna igen oss, nu, tror jag.
hehe

Kommentarer
Postat av: Linda

Det snøade hær på 17 mai.. :oS
Kan du maila mig din adress? Så jag får det uppdelat liksom.. inte så bra på att skriva amerikanska adresser.. Miss you!

2008-05-19 @ 12:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0