trög med uppdateringar

jaja jag vet att jag har varit trög i det sista, men det händer inget specielt o skriva om.
måndag+ tisdag var flickorna hemma från skolan för det var såndär parents teacher conference.
plus att jag var barnvak till 1 av t's classmate o hennes lilla syster. allt gick jätte bra, vi lekt, de åt var jätte ducktiga o borsta tänder. läste sagor o när de precis skulle somna satte värsta ovädret igång. efter jag sa godnatt stod jag en stund o tittade ut över havet o såg att det blixtrade på både jersey sidan o manhattan,
jag slog på tv satte mig o tittade 2 sek sedan gick jag o skulle tita till barna o när jag kommer tillbaka hör jag hur vinden viner i alla vägar o fönstren buktas in o ut. o det blixtrar ordentligt ute.

sedan här jag hur minste man kommer uppp bakom mig o säger... Anna i'm scare. jag förstod henne, jag som aldrig e rädd för oväder.
så vi satte oss i hennes säng o jag kände hur hela huset gungade i stormen, sedan kommer störste man in också. så då var det bara o läsa fler sager. störste man somnade efter 45 min när stormen var över. dagen efter tog jag vägen vid riverside dr efter att jag lämnat mina på skolan. det log träd huller om buller o grenar var av, så ja det var riktigt oväder.

igår var jag också barnvakt til 2 super söta flicker. jag hann inte åka hem till dem så de fick komma hit. o den äldsta e lite äldre en t så jag tyckte det kunde vara en fin playdate. o minste man e bara ca 6 månader men super söt. grät inget. o blev typ bara kastad in i armarna på mig! jag har ju mött dem ett par gånger innan men aldrig riktigt tagit hand om minste man. men jag tycker det e kul!! o hoppas att få se dem mer efter sommaren!


nej nu skall jag snart ut o ta över mina små. torsdagar går det inte på dagis så vi får se vad vi skall hitta på det e sol o över 80F ute. så hot hot hot!!

Kommentarer
Postat av: Mapa

Häftigt med åskoväder. Jag upplevde samma när vi var vid Atlantic sommaren 00 Kolsvart med blixtar över havet och in över land.

Du skriver alltid så rart om barn så jag tror du ska nu ta tag i studierna mot pedagog.

Lycka till

2008-06-13 @ 12:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0