fet tisdags dagen

i söndags var en riktig rolig dag jag följde med familjen H på tur, först en runda i Central park så barna fick leka lite, geonm 5 ave till 2 ave, där vi stannade till för att äta på en mexicans fast food kjedja, sedan till norska kjerka där barna gjorde fastelavens ris ( påsk ris?!!) och sedan var vi med på gud tjänsten och efter den serverade de fstelavens boller, mmm det var super gott, till och med T tyckte om de riktiga fastelavens bollerna med krem :D r fick bara en slät bolle, men hon var lika happy för det. det blev taxi hem, mörk ute hehe.

igår var jag först med barna till skolan, sedan min egen skola o efter det barnvakt till grannarna i det andra tornet! kul dag, först var jag barnvakt till dottern medans mamman hämtade sonen o så var jag barnvakt till sonen till jag hämtade upp "mina egna".

idag efter min skola tog jag med barna till svenska kyrkan så de skulle få prova på svenska semlor, där träffade vi på presten. hon o jag satt o prata medans T+R lekte.
men jag kom till insikt att fastelavens bollernen är MYCKET godare än semlor... jag är hemskt ledsen SVERIGE men jag kan inte förklara, den norska kremen (grädden är godare tillochmed här borta i amerika) och det är stor skillnad på brödet!

jag skulle försöka förklara vad feastelavens boller och semler var i måndags på engelskan, men jag lyckades inte så bra kan man säga, hehe.

nu har jag fått besked att jag har kommit in på distans kurserna från norrköping, som jag sökte i julas, har 5 veckor på mig att klara engelska A kurser...:S 10 veckor på matte B och engelska b kursen är också på 5 veckor men den börjar när engelska a kursen är slut!!

tyvärr glömde jag kameran idag så det blev inga bilder, men tur kanske var det! för när vi nästan var ute ur parken började det att spöregna så t och jag blev hel våta, medan lilla R som satt i vagnen var torr o fin!! sjutton att man e förstor för vagn hehe!

Vi alla 3 röstar föresten för norska fatselavens boller i framtiden, sorry sverige att vi bojkottar era semlor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0